Vad hjälper när det är jobbigt?

Det händer ju saker i livet som inte hör till träning och fysik. Som oxå är svårt att ta sig igenom.. När sådant svårt som kärleksproblem ekonomi och annat händer som får en stressad och att tappa fokus,  så tar jag fram den hårda hårdrocks musiken för att bli stark och tuff och reser mig. Sätter upp den höga mur jag har inom mig och kör på. Lyssnar jag på tex kärleks musik så sviktar hela jag och det varken vill jag eller kan jag tillåta mig.

(inte alltid bra att ha en mur om sig, men ibland måste man ha den för att ta sig fram och upp för att inte gå under.. Sen om man tillåter sig att släppa in de bra, de som ställer upp, de som förstår så är det okej att stänga ute annat tycker jag, men några få speciellt utvalda måste få komma in) 

Så idag efter ett svårt och jobbigt samtal var jag inte i toppform.. Men senare nu på dagen tog jag till rocken och bestämde mig för att göra åtminstone plankan.. Blev peppad över hur mycket styrka som fanns och körde sedan på med både armar och rumpa 😀

Vad hände då? Jo energin kom, endorfinerna rann över och jag känner mig åter stark igen.
ALLTID ALLTID ALLTID så får träningen mig att må bättre och känna mig oövervinnerlig mot allt!
Äckliga gubbar, rånare, hjärnspöken, stress och ångest. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0